چه زمانی به سرویس کولر گازی ال جی احتیاج است
نوشته شده توسط : mahsa

کولر گازی یکی از وسایل سرمایشی مورد نیاز در تابستان است که سرویس کولر گازی ال جی و مراقبت به موقع آن باعث افزایش طول عمر این دستگاه برقی می شود. برای ماندگاری این کولر بهتر است سالی یکبار سرویس شود. اما برای عملکرد بهتر آن، بهتر است یک سری کارها را به صورت روتین انجام دهید.چ

کولر گازی ال جی چه زمانی نیاز به سرویس و تعمیر دارد؟
درست است که برای سرویس کولر گازی ال جی و تعمیر کولر گازی یا کولر آبی نیاز به تکنسین است اما باید به این نکته توجه کنید که دانستن یک سری اطلاعات به شما این امکان را می دهد که بهترین نوع مراقبت را از دستگاه خود داشته باشید. آنچه معمولاً به کاربران کولر آبی توصیه می شود باید سالانه انجام شود. اما کاربران کولر گازی باید این کار را هر 6 ماه یکبار انجام دهند. علائمی که نشان دهنده نیاز شما به سرویس یا تعمیر کولر گازی است:

اگر کولر گازی شما صدای زیادی تولید می کند. ممکنه فیلترش مشکل داشته باشه. گرد و غبار داخل دستگاه را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید. اگر صدای آن بهتر نشد یا صداهای بلندی مانند پچ پچ شنیدید، ممکن است مشکل فنی وجود داشته باشد. خیلی زیاد است پس بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.
اگر مدت زمان زیادی طول بکشد تا دستگاه شما خنک شود، این نشان می دهد که کولر شما سطح خنک کننده بسیار پایینی دارد.
اگر هزینه قبض برق شما بسیار زیاد است به این معنی است که کولر گازی شما به درستی نصب نشده است و باید تعمیر شود.
در کشورهایی مانند ایران، سیستم های خنک کننده معمولا نقش بسیار مهمی در تسهیل زندگی دارند. بدون این وسیله خانه یا محل کار شما گرم و مرطوب می شود و حتی تنفس شما نیز سخت می شود. این سیستم تهویه ذرات گرد و غبار، بو و حتی مواد شیمیایی مضر را فیلتر می کند. البته اسپلیت های تولید شده در حال حاضر بهترین و بالاترین راندمان را با کمترین میزان مصرف برق دارند. این دستگاه خنک کننده معمولا دارای فیلترهای ضد گرد و غبار بوده و به گونه ای تنظیم می شود که بتوانید در طول روز و شب خواب راحتی داشته باشید. به همین دلیل باید سرویس های منظم کولرها را انجام دهید تا به درستی کار کنند.

اهمیت سرویس کولر گازی ال جی چیست؟
سرویس کولر گازی ال جی بسیار مهم است. نگهداری از این دستگاه به این معنی است که کولر گازی شما در سخت ترین شرایط به طور مثبت و صحیح کار می کند. همانطور که قبلاً گفتیم اگر به دنبال افزایش عمر دستگاه خود هستید، آن را مرتب چک کنید. از مزایای این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تسهیل در عملکرد صحیح سیستم تهویه مطبوع: این موضوع در هوای گرم نیز حائز اهمیت است.از هر گونه مشکل جدی اجتناب کنید.
حفظ بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها: با سرویس کولر گازی ال جی و نگهداری منظم و توجه به سیستم گرمایش و سرمایش در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. هنگامی که فیلترها مسدود می شوند، مشکلات جدی ایجاد می شود. وقتی قطعات از کار می افتند، سعی می کنند عملکرد خوبی داشته باشند، اما با نصف ظرفیت! تمام آن انرژی اضافی برای عملکرد ضعیف به صورت حساب برق شما اضافه می شود. با گذشت زمان، AC شما برای عملکرد صحیح به انرژی اضافی نیاز دارد. با خدمات منظم و مستمر، کارایی خود را حفظ کرده و به شما کمک می کند تا هزینه قبض برق خود را کاهش دهید.
حفظ محیط زیست سالم: آیا تا به حال به ذرات ریز موجود در هوا توجه کرده اید؟ گرد و غبار، باکتری، زباله و چیزهای دیگر! اینها مواردی هستند که وارد کولر گازی شما می شوند اما به دلیل داشتن فیلتر فیلتراسیون از ورود آنها به اسپلیت جلوگیری می شود و هوا توسط این فیلترها تصفیه می شود. اما اگر فیلتر کثیف باشد، این فرآیند کارایی خود را از دست می دهد. گرد و غبار در داخل آن جمع می شود و از این رو هوا به درستی تمیز نمی شود. این برای مبتلایان به آسم یا افراد حساس به آلرژن ها خطرناک است. به همین دلیل باید همیشه به موقع فیلترها و کویل ها را سرویس و تمیز کنید.
سیستم گرمایش و سرمایش طولانی مدت: سیستم تهویه مطبوع که به موقع سرویس می شود بین 15 تا 20 سال عمر می کند. در حالی که محیط شما و عوامل خارجی غیرقابل کنترل بر طول عمر آن تأثیر می گذارد. بنابراین در صورت انجام اقدامات لازم در بهترین زمان برای سرویس کولر گازی، طول عمر دستگاه افزایش می یابد. با وجود قطعات متحرک زیاد و خطر آسیب جدی، تعمیر و نگهداری معمول به شما کمک می کند تا هر گونه نقص جزئی را برطرف کنید. اگر آنها بدون مراقبت رها شوند، قطعاً باید زودتر به جای ریخته شده جدید فکر کنید.

سرویس کولر گازی ال جی شامل چه مواردی است؟

بررسی دمنده
بررسی موتور
بررسی خط زه کشی
بررسی فشار عملیاتی
بررسی کویل
بررسی دما
بررسی سطح خنک کننده
بررسی خطوط و اتصالات تامین کننده
بررسی کمپرسور
بررسی بال های کویل





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: